Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Bol.com zet de klant in de regen

LOYALTY JOURNEY

SNAPSHOT

Lisanne Kooijmans
Lisanne Kooijmans
21 Maart 2023
LOYALTY CAMPAIGN
SNAPSHOT

Bol.com zet de klant in de regen

Bol.com
Bol.com
Bol.com is een van de grootste webwinkels in Nederland en België. Het bedrijf werd in 1999 werd opgericht door het Duitse mediaconcern Bertelsmann AG en is in 2012 overgenomen door Ahold.
Bol.com is een van de grootste webwinkels in Nederland en België. Het bedrijf werd in 1999 werd opgericht door het Duitse mediaconcern Bertelsmann AG en is in 2012 overgenomen door Ahold.
Bol.com
Bol.com
Bol.com is een van de grootste webwinkels in Nederland en België. Het bedrijf werd in 1999 werd opgericht door het Duitse mediaconcern Bertelsmann AG en is in 2012 overgenomen door Ahold.
Bol.com is een van de grootste webwinkels in Nederland en België. Het bedrijf werd in 1999 werd opgericht door het Duitse mediaconcern Bertelsmann AG en is in 2012 overgenomen door Ahold.

We krijgen graag een compliment, en de reden hiervoor is wetenschappelijk onderbouwd. Een compliment stimuleert namelijk de aanmaak van dopamine en dit draagt bij aan een positief en gelukkig gevoel. Op nationale complimentendag, 1 maart, wordt iedereen daarom extra gestimuleerd om eens een extra compliment uit te delen.

 

Bol.com ziet dit al meerdere jaren als kans om haar klanten te waarderen. Ook dit jaar heeft Bol.com een mail verstuurd naar haar klanten. In de mail zegt Bol.com dat ze blij zijn met de klant en komt men via een button bij ‘de complimentenregen’ terecht.

 

 

Door op de button in de mail te klikken komt de klant bij de speciaal ingerichte landingspagina, waar Bol.com de klant eens in de regen zet in plaats van het gebruikelijke zonnetje.

 

 

Het zou Bol.com niet zijn als ze hier geen grap in verwerken. De complimenten zijn niet oneindig, zo wordt er een link gelegd met Rupsje Nooitgenoeg en zijn uiteindelijk de complimenten op.

 

 

Hiermee heeft Bol.com goed ingehaakt op deze dag en op een creatieve manier de waardering voor haar klanten laten blijken. Klanten krijgen bij de mail een positief gevoel en linken dit aan Bol.com. Hierdoor hoopt Bol.com dat klanten met plezier in hun webshop blijven bestellen.

Lisanne Kooijmans

Dunck Loyalty 

Gerelateerde artikelen

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

21 maart 2023

Succesvolle steekproef? Spin & Win!

Jumbo introduceert een ‘rad van fortuin’ om de zelfscanervaring een stuk leuker te maken.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

21 maart 2023

Succesvolle steekproef? Spin & Win!

Jumbo introduceert een ‘rad van fortuin’ om de zelfscanervaring een stuk leuker te maken.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

21 maart 2023

Fans First!

Spotify werkt samen met artiesten om fans te voorzien van unieke en exclusieve aanbiedingen.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

21 maart 2023

Fans First!

Spotify werkt samen met artiesten om fans te voorzien van unieke en exclusieve aanbiedingen.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

27 februari 2024

Liefde op 't witte doek bij Pathé

Pathé geeft filmliefhebbers de kans om met Valentijnsdag een romantische klassieker opnieuw in de bioscoop te bekijken.

LOYALTY CAMPAIGN

SNAPSHOT

27 februari 2024

Liefde op 't witte doek bij Pathé

Pathé geeft filmliefhebbers de kans om met Valentijnsdag een romantische klassieker opnieuw in de bioscoop te bekijken.

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.