fbpx
Loyalty Program

Verslag Loyalty Café

Op donderdag 19 mei werd het twaalfde Loyalty Café gehouden met het thema: “Loyalty Marketing DNA”

Vanuit het LoyaltyFacts platform organiseert Dunck Loyalty Marketing ieder jaar het Loyalty Café. Hierbij wordt een specifiek loyaliteitsthema belicht. Sprekers uit de praktijk en de wetenschap delen tijdens het Café hun kennis en gaan het gesprek aan met de aanwezigen. Daarnaast is het dé gelegenheid om met collega’s uit verschillende branches bij te praten over het vakgebied.

Op donderdag 19 mei werd het twaalfde Loyalty Café gehouden met het thema: “Loyalty Marketing DNA”. Ruim 70  marketeers kwamen bij elkaar bij LaKay Eten & Drinken in Utrecht en zorgden voor een drukke, gezellige en geslaagde bijeenkomst.

Loyalty marketing DNA
Rik Luttmer, gastheer van het Loyalty Café en Loyalty Directeur bij Dunck, trapte af met een korte introductie over het thema Loyalty marketing DNA. Dit omvat de universele bouwstenen waaruit iedere loyaliteitsoplossing is samengesteld. Deze bouwstenen zijn succesbepalend. Hij vertelde dat hoewel keuzes rond Loyalty marketing DNA veelal onbewust worden gemaakt, heldere besluitvorming juist zorgt voor een logisch programma. De ontwikkeling van een loyaliteitsprogramma kenmerkt zich namelijk door tientallen ontwerpvragen. Deze vragen zijn altijd hetzelfde, de afweging is echter altijd maatwerk. Daarnaast behandelde Rik de verschillende kernonderdelen van Loyalty marketing DNA: benefits, dragers, mechanismen en ziel. Een uitgebreid artikel over dit onderwerp kun je hier lezen.

Hunkemöller
International CRM marketing manager Kirsty Montgomery en International CRM marketeer Mayke Laarhoven lieten vervolgens zien hoe Hunkemöller invulling geeft aan loyalty marketing.  Zij hebben één van de grootste en meest genereuze fashion loyaliteitsprogramma’s van Europa en hanteren een omnichannel benadering die de hele customer jouney omvat. Ze vertelden over het creëren van engagement en het belonen van leden. Kirsty en Mayke spraken over de gepersonaliseerde app die inmiddels al 1,4 miljoen keer gedownload is. De app bevat diverse mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld een store locator, een webshop, een product scanner, inspiratie en het fungeren als digitale klantenkaart. Daarnaast heeft Hunkemöller een app speciaal voor werknemers, waar ze campagnes en evenementen met elkaar delen. Ook kwamen hun grootse plannen om met het programma nog meer engagement en beloning te bieden voor haar leden aan bod.

Bijenkorf
Bij de presentatie van Manager Customer Relations, – Engagement en Insights Geert Crooijmans en Programma Manager Privilege Membership Sandy Zwanepol- Klinkmeijer van de Bijenkorf stond hun recentelijk gelanceerde Privilege Membership centraal. Het doel van het Privilege Membership is het bieden van relevantie tijdens elk contactmoment en meer premium service voor alle klanten die zich registreren. Er werd uitgebreid ingegaan op de verschillende privileges die geboden worden voor members zoals exclusieve uitnodigingen voor events, het verkrijgen van een digitale kassabon, het eerste op de hoogte worden gebracht van sales en introducties van producten en het verkrijgen van persoonlijke en relevante communicatie.

Rik Luttmer sloot de presentaties af met het toepassen van het Loyalty marketing DNA op de loyaliteitsprogramma’s van de Hunkemöller en de Bijenkorf.

Tenslotte zorgde de borrel voor leuke ontmoetingen en het delen van ervaringen met vakgenoten.

Enthousiaste reacties
Het Loyalty Café leidde tot vele enthousiaste reacties. Aanwezige marketeers beoordeelden het café met een 7,8 als rapportcijfer en een NPS van +20,7. Met name de unieke mix van inhoud en gezelligheid wordt enorm gewaardeerd.

Nalezen?
De presentaties van het Loyalty Café 2016 zijn na te lezen op SlideShare:

  • De presentatie van Rik Luttmer (Dunck) over Loyalty DNA vind je hier.
  • De presentatie van Kirsty Montgomery en Mayke Laarhoven (Hunkemöller) vind je hier.
  • De presentatie presentatie van van Geert Crooijmans en Sandy Zwanepol- Klinkmeijer (de Bijenkorf) vind je hier.

Graag tot ziens op het volgende Loyalty Café!

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Ferie van der Rest
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: