Loyalty Insight

AccorHotels en Air France-KLM

Samenwerken voor meer klantgerichte rewards

Air France-KLM en AccorHotels bundelen hun loyaliteitsprogramma’s voor meer klantgerichte rewards voor hun gezamenlijke klanten.

De luchtvaartcombinatie Air-France KLM en de hotelketen AccorHotels intensiveren hun samenwerking. Dit doen zij door het bundelen van hun loyaliteitsprogramma’s. Het samengevoegde programma gaat voort onder de naam ‘Miles+Points’.

Met het programma van Air France-KLM verdien je Flying Blue Miles bij elke vlucht die je boekt. Wij hebben al een case geschreven over Flying Blue Miles. Benieuwd? Lees dan hier verder. Als je lid bent van Le Club AccorHotels verdien je punten bij het boeken van een hotel overnachting in een van de hotels van AccorHotels. Meer informatie over Le Club AccorHotels kan je hier lezen.

Als de leden van beiden programma’s hun accounts aan elkaar koppelen kunnen zij profiteren van het samengevoegde programma Miles+Points.

Zo wordt het dus voor de klant mogelijk om met een vlucht van bijvoorbeeld KLM, Le Club AccorHotels Rewards-punten te sparen bovenop de gebruikelijke Flying Blue Miles. Voor elke 2 euro die wordt uitgegeven aan de vlucht, spaar je 1 Reward-punt.

Andersom wordt het voor leden mogelijk om in een Le Club AccorHotels-hotel te overnachten en hierbij Flying Blue Miles te sparen bovenop je gebruikelijke Rewards-punten. Voor elke euro die wordt uitgegeven bij Le Club AccorHotels verdien je 1 Flying Blue Mile.

Tegenwoordig hebben klanten zelfs de keuze om via het Miles+Points programma je Rewards-punten om te zetten naar Flying Blue Miles en andersom. Hierdoor kan je als klant zelf bepalen waar en op wat je wil besparen en wordt het loyaliteitsprogramma meer klantgericht.

Flying Blue telt ongeveer 15 miljoen leden waar Le Club er bijna 40 miljoen leden meer heeft. Hierdoor is de samenwerking van beide organisaties vooral voor Flying Blue een mogelijkheid om meer klanten te werven, aangezien je voor de koppeling beide accounts moet hebben. Ook krijgen zij door de bundeling van klanten(gegevens) beschikking over reizigersinformatie die zij kunnen inzetten voor klantgerichte aanbiedingen wat ook ten voordele van de klanten is.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: