Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Fouten die bedrijven maken met loyaliteitsprogramma's

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
8 augustus 2019
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Fouten die bedrijven maken met loyaliteitsprogramma's

Het doel van een loyaliteitsprogramma is, zoals de naam al aangeeft, loyaliteit te creëren – of op zijn minst een terugkerende klant. Een goed loyaliteitsprogramma helpt de klant om zaken te doen met het ene bedrijf boven het andere. Volgens onderzoek van Walker-Sands zegt 63% van de consumenten dat ze hun koopgedrag aanpassen om de voordelen van een loyaliteitsprogramma te maximaliseren. Maar toch is een goed loyaliteitsprogramma ook een kunst, hierbij drie fouten die je loyaliteitsprogramma niet goed zou doen.

Gebrek aan beloningen

Bedrijven moeten beloningen bieden die verder gaan dan hun eigen producten en diensten. Wanneer een luchtvaartmaatschappij miles aanbiedt die ook kunnen worden omgezet in hotelovernachtingen of zelfs merchandise, versterkt dit haar programma.  Een mooi voorbeeld hiervan is de nieuwe samenwerking van  Air France – KLM met AccorHotels. Als de leden van beiden programma’s hun accounts aan elkaar koppelen kunnen zij profiteren van het samengevoegde programma Miles+Points.

Teveel korting

Lage prijzen zijn aantrekkelijk voor veel klanten, en zoals hierboven vermeld, kan dat een reden zijn dat sommige klanten loyaal zijn aan een bedrijf.  Toch  moeten bedrijven een programma maken dat een waardevolle ervaring of beloning biedt die verder gaat dan lage prijzen. Wat gebeurt er immers als er geen uitverkoop is of de concurrent in de straat een prijs biedt die net iets lager is?

Geïnspireerd?

Laat je gegevens achter en ontvang gratis een e-book met de 10 meest inspirerende loyalty programma’s.

Gebrek aan gemak

Dit kan de belangrijkste fout zijn om te vermijden. Als je wilt dat je loyaliteitsprogramma opvalt, maak je het gemakkelijk. Klanten willen niet een ingewikkeld programma. Maak zowel het verdienen als het inwisselen van de punten zo makkelijk mogelijk.

Een loyaliteitsprogramma dat aan een creditcard is gekoppeld, stelt klanten bijvoorbeeld in staat om beloningen te verzamelen wanneer ze hun geregistreerde creditcard gebruiken. Het is makkelijk. Zodra de klant zich aanmeldt, verzamelt de klant wanneer er een aankoop met de creditcard wordt gedaan. Klanten hoeven geen extra kaart bij zich te hebben of een nummer te onthouden. Het gebeurt gewoon automatisch.

Onlangs hebben wij een artikel geschreven over zeven tips voor een succesvol loyaliteitsprogramma. Benieuwd? Lees het hier terug!

Bekijk hier het originele artikel

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

26 april 2022

De invloed van influencers op loyaliteit

In een recent onderzoek van Pinto en Paramita (2021) is het effect van influencer marketing op merkloyaliteit bekeken. Hierbij lag de focus op generatie Z

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

26 april 2022

De invloed van influencers op loyaliteit

In een recent onderzoek van Pinto en Paramita (2021) is het effect van influencer marketing op merkloyaliteit bekeken. Hierbij lag de focus op generatie Z

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

18 maart 2022

Klantbehoud voor webshops

In deze wirwar van aanbieders kan het als webshop lastig zijn om aan een loyaal klantenbestand te bouwen. Er wordt flink met geld gesmeten om

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

18 maart 2022

Klantbehoud voor webshops

In deze wirwar van aanbieders kan het als webshop lastig zijn om aan een loyaal klantenbestand te bouwen. Er wordt flink met geld gesmeten om

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

17 maart 2022

De voor- en nadelen van een loyaliteitskaart

Wat is een loyaliteitskaart? Een loyaliteitskaart is een beweegreden voor bestaande klanten om hen aan te moedigen terug te komen voor herhaalaankopen. In feite beloon

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

17 maart 2022

De voor- en nadelen van een loyaliteitskaart

Wat is een loyaliteitskaart? Een loyaliteitskaart is een beweegreden voor bestaande klanten om hen aan te moedigen terug te komen voor herhaalaankopen. In feite beloon

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events