Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Klantrelatie opbouwen door waardering en innovatie

Een kort artikel over de kracht van innovatie en het binden van klanten in de verzekeringssector.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Een kort artikel over de kracht van innovatie en het binden van klanten in de verzekeringssector.
Redactie LoyaltyFacts
31 juli 2003
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Klantrelatie opbouwen door waardering en innovatie

Een kort artikel over de kracht van innovatie en het binden van klanten in de verzekeringssector.

Een kort artikel over de kracht van innovatie en het binden van klanten in de verzekeringssector.

E-mail en internet hebben het voor klanten eenvoudig gemaakt om informatie te verzamelen. Dit heeft ertoe geleid dat consumenten een goed overzicht hebben van alternatieven op de verzekeringsmarkt. Het gevolg is dat loyaliteit niet meer vanzelfsprekend is en door toegenomen concurrentie worden verzekeraars gedwongen om te innoveren.

In een markt waar de marges onder druk staan en de middelen relatief beperkt zijn, zijn creativiteit en innovativiteit de sleutel tot succes. Uit onderzoek blijkt dat te weinig verzekeraars de kracht van innovatie erkennen. Te vaak wordt er teruggegrepen naar succesformules uit de ‘oude tijd’. In de strijd om klanten te winnen en een goede klantrelatie op te bouwen,  blijken innovatieve verzekeraars het hoogste slagingspercentage te hebben.

 

Een van hen is Orion’s Insurance in Groot-Brittannië. Orion’s is gespecialiseerd in autoverzekeringen. Uit eigen onderzoek van Orion blijkt dat eigenaren van een auto of motor zich door verzekeraars sterk benadeeld voelen, 20% heeft zeer veel moeite met het verzekeren van zijn auto of motor. Met hun non-standard motor insurance hebben zij een ‘niche’ in de markt ontdekt. Orion’s visie achter deze verzekering: de Golf GTI eigenaar van vandaag is de Volvo eigenaar van morgen. Hiermee erkent Orion’s de verschillende fases die een klant doorloopt in zijn klantcyclus.

 

De basis achter het succesvolle verzekeringsproduct komt voort uit het feit dat men klanten een gevoel van waardering geeft en energie in de ontwikkeling van een klantrelatie steekt. Het kopiëren van succesverhalen van anderen heeft weinig zin. Verzekeraars dienen na te gaan op welke wijze zij hun bestaande klanten het gevoel kunnen geven dat gewaardeerd worden en op welke manieren zij meer waarde kunnen bieden.

 

Bron: American Marketing Association.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Mensgerichte marketing: dé nieuwe marketing trend

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

28 Maart 2023

Mensgerichte marketing: dé nieuwe marketing trend

Hoe creëer je loyale klanten in een maatschappij waarin consumenten constant kennis maken met en verleid worden door nieuwe merken? Mensgerichte marketing, de nieuwe marketing
Mensgerichte marketing: dé nieuwe marketing trend

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

28 Maart 2023

Mensgerichte marketing: dé nieuwe marketing trend

Hoe creëer je loyale klanten in een maatschappij waarin consumenten constant kennis maken met en verleid worden door nieuwe merken? Mensgerichte marketing, de nieuwe marketing
Keuze in spaarprogramma's

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

23 Februari 2023

De keuze is reuze, maar is dat wel zo goed?

Bedrijven kiezen er vaak voor om de aantrekkingskracht van hun spaarprogramma te verhogen door een breed aanbod aan beloningen. Is deze tactiek wel zo slim?
Keuze in spaarprogramma's

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

23 Februari 2023

De keuze is reuze, maar is dat wel zo goed?

Bedrijven kiezen er vaak voor om de aantrekkingskracht van hun spaarprogramma te verhogen door een breed aanbod aan beloningen. Is deze tactiek wel zo slim?
Checkout Charity in Loyaliteitsprogramma's

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

22 Februari 2023

Checkout Charity in Loyaliteitsprogramma's

Is Checkout Charity een effectieve strategie in Loyaliteitsprogramma’s? Onderzoek naar deze veelgebruikte donatiestrategie zegt van wel!
Checkout Charity in Loyaliteitsprogramma's

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

22 Februari 2023

Checkout Charity in Loyaliteitsprogramma's

Is Checkout Charity een effectieve strategie in Loyaliteitsprogramma’s? Onderzoek naar deze veelgebruikte donatiestrategie zegt van wel!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens. 

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events