Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Pro-sociaal sparen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Verandering
Redactie LoyaltyFacts
18 september 2020
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Pro-sociaal sparen

Verandering

Op het moment dat het aanbod aan spaarprogramma’s groeide, groeide de populariteit hiervan mee. Al snel gingen mensen mee in de hype, en werd elke punt of zegel die er gespaard kon worden verzameld. Waar sparen in het begin bestond in de vorm van zegels en punten, is daar inmiddels verandering in gekomen. Met de opkomst van nieuwe technologieën en veranderende generaties, werd het het sparen van an sich werd minder interessant. Om jongere generaties geïnteresseerd te houden moest er verandering plaatsvinden.

Nieuwe technologieën, zoals de komst van de smartphone, boden de mogelijkheid om apps te ontwikkelen en meer beeld toe te voegen aan een loyaliteitsprogramma. Naast apps werden er ook volledige websites ingericht rondom een loyaliteitsprogramma. Daarnaast veranderde ook de behoefte aan de inhoud van het spaarprogramma. Huidige generaties hebben groeiende behoefte om iets goeds te doen voor de maatschappij, maar vaak is de vraag hoe ze dat moeten doen. Deze jongeren willen iets doen wat nut heeft en bijdraagt aan het grotere goed. Hier ligt een kans voor loyaliteitsprogramma’s. Door ervoor te zorgen dat er tijdens het sparen een koppeling wordt gemaakt met een sociaal doel, kan de loyaliteit aan bepaald merk groeien en kan de klant trots zijn op een connectie met een bepaald merk.

 

Een mooi voorbeeld van pro-sociaal sparen, is het spaarprogramma van Mango. Dit programma biedt veel mogelijkheden. De zogeheten likes kunnen bijvoorbeeld worden omgezet in korting, maar de likes kunnen ook uitgegeven worden aan solidariteitsprojecten van goede doelen, zoals van Artsen Zonder Grenzen.

 

 

Het originele artikel vind je hier

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

15 november 2022

Hoe kies je de optimale beloningsstrategie?

Loyaliteitsprogramma’s zijn een goede manier om klanten te binden en te behouden. Beloningen spelen een belangrijke rol bij de effectiviteit van loyaliteitsprogramma’s. Interessante beloningen stimuleren

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

15 november 2022

Hoe kies je de optimale beloningsstrategie?

Loyaliteitsprogramma’s zijn een goede manier om klanten te binden en te behouden. Beloningen spelen een belangrijke rol bij de effectiviteit van loyaliteitsprogramma’s. Interessante beloningen stimuleren

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

20-10-2022

Van cognitieve dissonantie naar loyale consument

In de winkel leek het nog zo’n goed idee, maar eenmaal buiten begint de klant tóch te twijfelen aan de aankoop. Cognitieve dissonantie: een herkenbaar

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

20-10-2022

Van cognitieve dissonantie naar loyale consument

In de winkel leek het nog zo’n goed idee, maar eenmaal buiten begint de klant tóch te twijfelen aan de aankoop. Cognitieve dissonantie: een herkenbaar

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

18-10-2022

Chatbots & klantloyaliteit

Indien een klant een vraag of een klacht heeft voor een organisatie is het tegenwoordig gebruikelijk dat deze klant eerst in contact komt met een

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

18-10-2022

Chatbots & klantloyaliteit

Indien een klant een vraag of een klacht heeft voor een organisatie is het tegenwoordig gebruikelijk dat deze klant eerst in contact komt met een

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens. 

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events