fbpx
Loyalty Program

Spaarprogramma’s: Intens & Luxe combineren

Een kort onderzoek naar de inzet van luxe beloningen binnen spaarprogramma's.

Onderzoek van de American Marketing Association geeft aan dat wanneer iemand lang en/of intensief moet sparen, aspiratieve (begeerlijke) beloningen zoals ‘luxe goederen’ de voorkeur genieten boven alledaagse producten.

Met intensief sparen wordt bedoeld dat de klant bij een spaarprogramma in eerste instantie moeite moet doen om deel te nemen. De klant dient vervolgens handelingen te blijven verrichten om door te sparen.

Luxe goederen werken bij een intensief spaarprogramma ook als sterke motivator om deel te nemen. Verder zullen klanten eerder deelnemen als de beloning bij de verwachte spaartijd past. De ene klant heeft het product echter vaker nodig dan de andere, dus kan het zo zijn dat een bepaald aantal spaarpunten voor de één zeer veel is, maar voor de ander juist niet. Door beloningen aan te passen aan het type klant, kan hierop worden ingespeeld en zal het spaarprogramma aansluiten bij de wensen en verwachtingen van de klant.

Bron: American Marketing Association.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: