Loyalty Insight

Tevredenheid alleen is niet genoeg

Creeër een emotionele binding

Loyalty InsightWetenschap 19 september 2018

Er zijn maar weinig marketeers die begrijpen dat het aantrekken van klanten en het winnen van diens loyaliteit niet alleen gaat over het product of de service die je levert. Het gaat juist veel meer over het bieden van een complete klantervaring die daadwerkelijk zorgt voor een emotionele binding tussen je klant en je merk. Met andere woorden: alles draait om emotie.

“Om nieuwe klanten te binden moet je niet proberen om in hun hoofd te komen. Probeer in hun hart te komen. Creëer een emotionele binding.” – Bill Quiseng

Wanneer je als organisatie in staat bent om een verbinding te maken met de emoties van je klanten, kan het effect enorm zijn. Volgens de Harvard Business Review zijn klanten die emotioneel verbonden zijn aan je merk 25% tot 100% keer zo waardevol qua omzet en winstgevendheid dan klanten die “slechts” zeer tevreden zijn over jou als merk maar een emotionele binding met je merk missen.

 

Roept jouw merk de juiste emoties op bij klanten?

Forrester Research wist te onthullen dat klanten bijna vijf keer loyaler zijn wanneer ze zich gewaardeerd voelen dan wanneer ze zich geïrriteerd voelen. Dit ontdekte zij tijdens hun studie “How to Measure Emotion in Customer Experience”

Forrester constateerde daarnaast ook dat afschuw, woede en een gevoel van verwaarlozing de grootste negatieve effecten hebben op de relatie van klanten met een merk.
Eén van de meest effectieve manieren om een emotionele klantbinding op te bouwen is door het aanbieden van consistent positieve klantenservice-ervaringen. De onderstaande infographic geeft de impact weer van emoties op klantloyaliteit en geeft een aantal tips over hoe je een betere klantservice-ervaring kunt creëren door rekening te houden met de emoties van klanten. Veel leesplezier!

Bron: Provide Support (2017) – How Emotions Drive Customer Loyalty


How Emotions Drive Customer Loyalty [Inforgraphic from Provide Support]

From: www.providesupport.com

Dunck Loyalty Marketing

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Tags
Delen
Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: